نارون چگونه کار می‌کند؟

منتشر شده 25 بهمن 1399 0 دیدگاه نویسنده مطلب: نارون

نارون استارتاپ استودیوی فعال در حوزه سرمایه است که ابتدای تابستان ۱۳۹۹ با مشارکت گروه مالی آگاه، مهدی کاظمی و مهدی عینعلی شروع به کار کرد. هدف نارون توسعه کسب‌وکارهای فناورانه در بازار سرمایه و ارائه راهکارهای نوین در این بازار است.

پرسش‌های متداولی درباره نحوه کار نارون وجود دارد که در چند بخش به مهم‌ترین آن‌ها پاسخ می‌دهیم. اگر پاسخ سوال خود را دریافت نکردید از طریق روش‌های ارتباطی با نارون تماس بگیرید.

 

ایده‌های کسب‌وکاری نارون از کجا می‌آیند؟

نارون روی ایده‌های داخلی خود کار می‌کند. بنابراین به طور معمول ایده‌ها از بررسی‌های بازار گروه مالی آگاه، همکاران گروه مالی آگاه و تجربه‌های داخلی نارون ایجاد می‌شوند.

البته نه به این معنی که اگر ایده مشخصی دارید و می‌خواهید با ریسک کم آن را توسعه دهید، آن را با ما مطرح نکنید. در صورتی که ایده شما هم‌راستا با نارون باشد، ما آن را مشابه ایده‌های داخلی خود پرورش می‌دهیم و امکانات و تیمی را فراهم می‌کنیم تا بتوانید با در اختیار گرفتن سهام تشویقی در تیم کسب‌وکاری خود فعالیت کنید.

 

بعد از ایده چه مسیری طی می‌شود؟

پس از تصویب ایده در هیات مدیره نارون، مدیر کسب و کار آن ایده انتخاب می‌شود. این فرآیند معمولا بین یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد. به این منظور یک نفر با تحصیلات مرتبط با مدیریت و با تجربه قابل قبول در حوزه کسب و کارهای نوین فناوری اطلاعات انتخاب می‌شود. مدیر کسب و کار نارون علاقه‌مند به چالش‌های سخت راه اندازی کسب و کار است.

 



اگر شما شرایط پذیرش مدیریت کسب و کار در نارون را دارید، حتما به founder@narvanstartupstudio.com پیام دهید. در نارون تعداد زیادی ایده برای شروع وجود دارد و همیشه برای شما جایگاه مناسبی وجود خواهد داشت.



 

پس از انتخاب مدیر کسب و کار، نارون مسئولیت تشکیل تیم فنی و تیم کسب و کاری با مشارکت و تایید مدیر کسب و کار را به عهده می‌گیرد. در مدت زمان کوتاهی (حدود یک ماه) که مدیر کسب و کار در حال دقیق کردن مدل کسب و کار است، نارون هم فرآیند تشکیل تیم را پیگیری می‌کند.

بعد از تشکیل تیم، بر روی کلیاتی از مدل کسب وکار، اهداف کسب و کار و منابع مورد نیاز توافق می‌شود و کسب و کار آغاز به کار می‌کند. بدیهی است که چون توسعه به صورت استارتاپی و با فرآیند چابک پیش می‌رود ممکن است بخش‌هایی از این توافق در طول زمان تغییر کند.

 

سهامداری تیم‌ها در نارون چگونه است؟

نارون برای اعضای تیم هر کسب و کار، سهام تشویقی در نظر می‌گیرد که این سهام به طور معمول در 3 تا 5 سال و پس از دستیابی به اهداف مشخص شده نقد می‌شود. مدیر کسب و کار، مدیر فنی و اعضای کلیدی هر کسب و کار امکان دریافت این سهام تشویقی را دارند.

نارون تضمین می‌کند تا تامین مالی کسب و کار برای توسعه محصول اولیه و عرضه به بازار، سهام تیم رقیق نشود.


استارتاپ استودیوها محلی مناسب برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها هستند، در یک استودیو هم‌افزایی حاصل از اشتراک منابع به رشد سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر استارتاپ‌ها کمک می‌کند. با کنار هم قرار گرفتن استارتاپ‌های یک حوزه خاص، تجربه‌های مشابه به کمک دیگر تیم‌های کسب‌وکاری نوپا آمده و مسیر موفقیت را هموارتر می‌سازد. ویژگی مهم استارتاپ‌ها تجربه تشکیل موفقیت‌آمیز استارتاپ‌ها است و این دانش که از خطاها‌، شکست‌ها و موفقیت‌ها به دست آمده سرمایه ارزشمندی است که ریسک را کاهش و امکان موفقیت زودهنگام و رشد سریع کسب‌وکار نوپا را افزایش می‌دهد. استودیو علاوه بر اینکه تلاش می‌کند از تجربه خود برای تسهیل توسعه استارتاپ استفاده کند فضای کار مستقلی نیز فراهم می‌آورد تا تیم کسب‌وکاری به راحتی و چابک محصول خود را گسترش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *