چه چیزی باعث موفقیت استارتاپ استودیوها می‌شود؟

منتشر شده 3 مهر 1400 0 دیدگاه نویسنده مطلب: مهدیه فراهانی

احتمالا شما هم کلمه استارتاپ استودیو را شنیده باشید؛ اما استارتاپ استودیو بودن دقیقا به چه معناست؟! در این بخش می‌خواهیم به سوالاتی نظیر این که چرا استارتاپ استودیوها به یک مدل محبوب کارآفرینی تبدیل شدند و چگونه می‌توانند در نوآوری شرکت‌ها تاثیر بگذارند، پاسخ دهیم.

استارتاپ استودیو چیست؟

استارتاپ استودیو را می‌توان سازمانی معرفی کرد که به جای خلق و ‌راه‌اندازی استارتاپ در حوزه‌های مختلف، سرمایه، منابع و راهنمایی‌های لازم را در اختیار تیم‌های استارتاپی قرار می‌دهد. برخی از افراد این سازمان را سرمایه‌گذار خطرپذیر یا استودیو خطرپذیر و برخی دیگر آن را استارتاپ فکتوری یا کارخانه استارتاپ می‌نامند. مهم نیست این سازمان را به چه اسمی صدا می‌زنید، این سازمان به دنبال کمک سریع برای ‌راه‌اندازی استارتاپ‌های مختلف در هر نقطه‌ای است.

وجود استارتاپ استودیو به بنیان‌گذاران اجازه می‌دهد تمام زمان و انرژی خود را صرف توسعه تمام جوانب ایده کسب‌وکارشان کنند. در همین حین استارتاپ استودیوها برای به حداقل رساندن چالش‌های مسیر استارتاپی تلاش می‌کنند.

استارتاپ استودیو با در اختیار گذاشتن منابع مختلف، دانش صنعتی، بودجه مورد نیاز برای ساخت ‌کسب‌وکار و حمایت از استارتاپ حتی بعد از ‌راه‌اندازی، بازی را تغییر داده و تبدیل به راه‌حلی برای ‌راه‌اندازی استارتاپ‌ها می‌شود.

از اتمیک گرفته تا ویلبرلب و ای‌فاندرز، استارتاپ‌های بی‌شماری در زمینه طراحی استارتاپ استودیو در حال ساخت ‌کسب‌وکار خودشان هستند و توانستند استقبال زیادی هم به دست آورند. تصمیم‌گیری برای بهترین روش تاسیس و ‌راه‌اندازی یک شرکت، می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. برای این که با پیشنهادات منحصربه‌فرد استارتاپ استودیوها آشنا شوید، برخی از مهم‌ترین مزایای آنها را در ادامه آورده‌ایم.

 

چطور یک استارتاپ استودیو از عامل موفقیت استارتاپ می‌شود؟

۱.     مشاوره استراتژیک

کارآفرینان نوپا معمولا نمی‌توانند موانع مسیر ‌کسب‌وکار را پیش‌بینی کنند. علاوه بر این، بنیان‌گذار یک ‌کسب‌وکار نیز در رابطه با تمام زمینه‌ها از بازاریابی گرفته تا توسعه محصول، تست محصول و تحقیقات بازار دانش تخصصی ندارد.

این موضوع برای استارتاپ استودیو مشکلی ایجاد نمی‌کند. چرا که طیف وسیعی از ابزارها و منابع را برای طراحی یک برنامه استراتژیک در اختیار دارند. در ضمن استارتاپ استودیوها به دانش تخصصی در زمینه ابزارهای تکنولوژی و ترندهای روز، عملیات تجاری، منابع انسانی و موارد دیگر دسترسی دارند. به همین دلیل یک استارتاپ استودیو می‌تواند به بخشی از تیم اصلی استارتاپی تبدیل شده و منجر به موفقیت آن شود.

 

۲.     منابع اساسی و مشترک

از بین تمام مراکز حمایت از استارتاپ‌ها، استارتاپ استودیوها بیشترین رویکرد عملی را در پیش گرفته‌اند و بیشترین منابع مورد نیاز ‌کسب‌وکار را در اختیارش می‌گذارند. در واقع استارتاپ استودیوها می‌توانند به منابع درجه یک دسترسی داشته باشند تا به چشم‌انداز و اهداف یک ‌کسب‌وکار نوپا کمک کرده و زمان ‌راه‌اندازی آن را که ممکن است چند سال زمان ببرد، به چند ماه کاهش دهند.

 

۳.     منابع انسانی

اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌های نوپا از تیم‌های کوچک تشکیل شدند. به همین دلیل یکی از مسائل مهم استارتاپ‌ها داشتن تناسب کاملی از افراد برای پشتیبانی و نیازهای عملیاتی است. استارتاپ استودیوها با جذب تیم‌های گسترده که سوابق و مهارت‌های متنوعی دارند، به حل این مشکل استارتاپ‌ها کمک می‌کنند.

 

۴.     منابع مالی

‌راه‌اندازی یک استارتاپ از همان نخستین قدم‌ها می‌تواند طاقت‌فرسا و پرهزینه باشد. مشکل اینجاست که مدیریت استارتاپ‌ها به گونه‌ای نیست که پیش از اتمام نقدینگی، به نقطه عطف بعدی ‌کسب‌وکار رسیده باشند.

استارتاپ استودیوها می‌توانند این مشکلات را بررسی کرده و هزینه‌های لازم برای آماده‌سازی و راه‌اندازی ‌کسب‌وکار را در اختیار تیم استارتاپی قرار دهند تا حتی خطر ورشکستگی ‌کسب‌وکار به صفر برسد.

این ویژگی یکی از ویژگی‌های متمایز استارتاپ استودیوها به نسبت سایر مراکز حمایت‌کننده از استارتاپ‌ها محسوب می‌شود.

 

۵.     تحقیقات بازار به شکل عمیق و گسترده

استارتاپ استودیوها بسیار گزینشی عمل می‌کنند و بدون تحقیق یا داشتن داده‌های قابل اطمینان که نشان دهد بازار و پتانسیل موفقیت وجود دارد، استارتاپی را ‌راه‌اندازی نمی‌کنند. این تحقیقات گسترده بازار باعث می‌شود تصمیمات بهتری برای آماده شدن و ‌راه‌اندازی استارتاپ‌ها گرفته شود. در نتیجه در درازمدت خطرهای کمتری یک ‌کسب‌وکار نوپا را تهدید می‌کند.

 


https://narvanstartupstudio.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%88-%db%8c%d8%b9%d9%86%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%a2%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1/


 

منبع

What Makes Startup Studios Successful

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *